Dag 6

Söndag och helgen är avklarad. Så lugnt & skönt vi haft det, bara hemmapyssel, kaffedrickande, promenader, matlagning och långa frukostar, precis som skönaste helgen ska vara. Och en sprojlans ny cykel till lillkillen också, som vi testat fram och tillbaka på gatan utanför huset.

Idag har jag sprungit 8 km med sjukt stumma ben. Tog ett par andra skor igår och det fick jag ångra idag, fy! Sprang mot Sörnoret och berget är inte att leka med, sakta sakta gick det men upp kom jag. Dock utan pump i öronen eftersom spotify slutade fungera pga dålig uppkoppling. Ska ordna så jag kan spela offline. Imorgon ska jag gå på gymmet, kan inte ge mig ut på någon löpträning imorgon med dessa ben, det går icket. Och eftersom markus jobbar eftermiddagsskift i veckan får tis-ons & tors bestå av cardio på cykel och funktionell träning på yogamattan.

Både grillningen och den varma pastasalladen uteblev i helgen tack vare det dåliga vädret så igår åt vi en gratäng med fläskytterfilé som ica tipsade om i fredags. Och jag? Ugnsbakade en del av köttet tillsammans med lite grönsaker och åt det med grönsallad och lite potatis samt pestocreme.


Blev bjuden på mat hos markus fina mamma idag. Och som grädde på moset fick jag testa ett nytt nagellack hon köpt, så nu är naglarna vårsnygga! Bella's choice heter det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0