Dag 3

Tredje dagen. Nåja, ingen ff-träning har det blivit så långt pga förkylningen. Var inte ens ute och gick något igår eftersom näsan är full med snor och det blåste spik ute tyckte jag inte det var värt det. Visserligen är det alltid skönt att andas frisk luft och det gör mig verkligen piggare på jobbet, men jag tror ändå att det var ett smart drag att vara inne.

Istället för att gå ut gjorde jag lite matlådor. Ugnstekte hackad kycklingfilé tillsammans med massa kryddor så i dagens matlåda blir det kyckling, råris, currycremé på kvarg och grönsallad.

Läser ju Trend & Träning och hon hade lagt ut ett smarrigt recept på varm pastasallad som jag tror att jag ska göra i helgen. Tror inte att det är så svårt att modifiera den lite, skippa fetaosten, minska olivoljan och byta ut pastan med måttlig mängd fullkornpasta istället. Och en bit grillat kött till det :) Ja, och pinjenötter vill jag inte heller använda och det är för att jag är superrädd för att få "pinjemun", tycker det verkar superläskigt. Hörde josefine crawford berätta om det en morgon på the voice.

Så här skriver Wikipedia om pinjemun:

"Pinjemun är ett fenomen som uppträder hos somliga personer när de ätit pinjenötter. Fenomenet innebär en metallisk, bitter bismak som uppträder efter några dagar och som kan hålla i sig i några dagar eller mer. Fenomenet är hittills oförklarat, men misstänks bero på ämnen i kinesiska pinjenötter. Ibland hävdas att pinjemun uppkommer när man ätit härskna pinjenötter."


Skulle inte bli förvånad om jag drabbades efter ätit minsta nöten, så jag avstår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0