Avgiftning

Jag behöver avgiftning. Årets marknad medförde inte bara att jag känt mig oerhört sliten flera dagar utan även att jag numera är sockerberoende. Jag behöver avgiftning.

Förut har jobbet varit ett perfekt ställe att "avgifta" sig. Med bara cykel har möjligheterna till sötsaker varit noll. Jag har suktat efter goda recept istället, men varit nöjd med det. Nu är det nya tider. Min onda tvilling slängde åt min kollega en slant när hon skulle köra en repa under rasten. Uppmaningen var: "Köp cola!". Vad?

Jag får så ont i magen av cola, men tydligen struntar min onda tvilling i det. Jag är en självplågare. Önskar nästan att någon bara kunde kasta iväg mig på en ö för avgiftning...
 

Det finns en liten ö sex kilometer från vårat hus i Grönfjäll. Det är alltså 20 mil och sex kilometer härifrån. Markus, hämta mig där på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0